God förmiddag!

Sitter och läser i mammas alla gamla "allt om mat" tidningar. Tänk att man typ hatade dem när man var liten det var såååå tråkigt med mat. Tanken på att behöva laga mat när man blev äldre gjorde mig spyfärdig! Men tänka sig så det kan ändras:)

Igår gjorde jag i ordning kola, som blev väldigt god, och väldigt söt, perfekt för julbordet med andra ord;P

Om ni är intresserade av att ha receptet kanske jag lägger in det lite senare:)

Några nya recept har för övrigt hittat in i min receptsamling. bland andra jornötskakor, pepparkakskakor och några fler. Jag spånade också vidare på pepparkakstemat som råder så här vid jul. Kom å tänka på att man borde kunna göra pepparkaksmuffins med smörkrämsfyllning, låter inte det gott. Tänkte eftersom smör och pepparkakor brukar smaka rätt så gott tillsammans.

Annars sitter jag just nu och väntar på att ugnen ska komma upp i 200 grader så att jag kan rosta hasselnötter och sen rulla in dem i nougat och kanel-kakao. Jag tänkte ta hasselnötter eftersom vi inte hade några mandlar och eftersom jag är allergisk mot mandlar ;P

Vi hörs senare!

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0